niedziela, 29 marca 2020

JACHT



JACHT


Konstruktorem jachtu "Setka" oraz jego adaptacji do rejsu RTW jest Janusz Maderski. Setka z powodzeniem sprawdziła się w wielu rejsach przez Atlantyk.
Regaty "Setką Przez Atlantyk" odbywają się właśnie na tych jachtach.
Prawdę mówiąc, początkowo miałem płynąć właśnie na “Setce”, na której żeglowałem podczas SPA 2016. Jacht miał być częściowo przebudowany. Trasa miała być również NON-STOP, ale w “łatwiejszym”, wschodnim kierunku. Kiedy podjąłem decyzję o zmianie kierunku rejsu, Janusz przekonał mnie do zmiany jachtu na “Piątkę”. Również jego projektu. Z przyczyn niezależnych ode mnie ten plan nie wypalił.
Jacht miał być budowany w technologii przekładkowej jako one-off z laminatu p-s i herexu.
Jest to technologia za trudna dla mnie. Dlatego wracam do pierwotnego planu i rejsu na nowo zbudowanej "Setce".



Zmiany:
Takielunek zostanie wzmocniony  przez dodanie dodatkowej pary want oraz sztagu - ożaglowanie kuter.
Zmieniony krój grota, który wyposażony będzie w 4 refy.
Powiększony kil - zanurzenie wzrośnie do 1,40 m.
Dwa miecze w równolegle umieszczonych skrzynkach mieczowych w kokpicie.
Dodany skeg i dodatkowy zawias steru.
Mniejszy kokpit, kabina powiększona i wyposażona w kopułę obserwacyjną.
Pod kopułką będzie wewnętrzne stanowisko sterowania.
Ponieważ możliwości doładowywania prądu będą ograniczone, podobnie będzie z wyposażeniem
elektronicznym, które będzie zredukowane do niezbędnego minimum.
Ręczny GPS, Ręczna UKF-ka, lokalizator InReach i/lub YellowBrick.
Zapomniałbym!
Będę miał też PLB oraz Personal AIS. Mam jednak nadzieję, że nie będę musiał ich używać.



Woda, poza żelaznym zapasem w kanistrach (około 50 litrów), będzie filtrowana odsalarką z ręczną pompą (Survivor 35).


Wnętrze jachtu będzie maksymalnie uproszczone. Brak będzie typowego kambuzu czy kabiny nawigacyjnej. Nie będzie też typowych koi. Na rufie i dziobie będą zamontowane grodzie wodoszczelne, zapewniająca niezatapialność jachtu.









Setka A "Quark" na Oceanie Atlantyckim. Start z Teneryfy do drugiego etapu regat "Setką przez Atlantyk 2016".




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz